Bedrijfstelefonie

In de huidige moderne kantooromgeving is bedrijfstelefonie een groot onderdeel geworden. Op bijna elke afdeling, in elk beroep en elke situatie is bedrijfstelefonie een cruciaal onderdeel. Van een draadloze telefoon tot aan een complete telefooncentrale. De interne en externe communicatie wordt onderhevig gesteld aan strenge maatstaven en hoge kwaliteitsnormen. Een slecht bereik of storende verbinding is taboe geworden. Als dit nu voorkomt dan betekent dat al snel dat het desbetreffende bedrijf zijn zaakjes niet op orde heeft of men schaart het onder “niet professioneel”. Eigenlijk is dit helemaal niet zo gek. We leven nu eenmaal in een digitaal tijdperk met een ongelooflijk grote keuze aan middelen die de bedrijfscommunicatie en bereikbaarheid in een mum van tijd van middelmatig naar goed kan omtoveren.

Soorten bedrijfstelefonie

Als we het hebben over bedrijfstelefonie gaat het over het transport van spraak via moderne communicatiemiddelen. Hieronder vallen de mobiele telefoons, de draadloze telefoons, de vaste desktop toetstellen, de telefooncentrale en inmiddels ook de IP en de VoIP telefooncentrale. Overal is over nagedacht. Want zeg nou zelf; iedere ondernemer wil toch goed bereikbaar zijn? En hoe belangrijk is het om data-, voice- en beeldverkeer op orde te hebben? De laatste ontwikkelingen zijn de IP- en VoIP-telefooncentrales. Hiermee kunnen er telefoongesprekken gevoerd worden via internet. Een zeer kostenbesparende ontwikkeling die bedrijven een scala aan diensten kan bieden om de communicatie nog beter en efficiënter te maken.

Bedrijfstelefonie op maat

Indien een bedrijf over wilt stappen op een totaal nieuw Telecomplan, zijn er leveranciers die een onderzoek instellen om zo alle wensen en behoeften vast te stellen van het bedrijf op het gebied van functionaliteiten, verbeterpunten en toekomstige plannen. Na dit onderzoek zal er een mooi plan worden voorgesteld en een offerte geheel op maat. Zo krijgt het bedrijf de mogelijkheid om te kijken wat een professional in de bedrijfstelefonie kan aanbieden in hun organisatie.

Kosten

Bedrijfstelefonie is geen goedkoop onderdeel van het budget. Voornamelijk de aanschafwaarde van bijvoorbeeld een telefooncentrale is vaak een flinke investering. Daarom is de nieuwste ontwikkeling VoIP vaak interessant om naar te kijken. Hierbij bespaar je de dure aanschafwaarde en ook vaak nog in de belkosten. Maar soms is het voor een organisatie ook interessant om eens te kijken wat de mogelijkheden zijn om bijvoorbeeld een telefooncentrale te huren. Hierdoor heb je te maken met één vast bedrag per maand en door een service contract bespaar je de kosten bij bijvoorbeeld storingen en onderhoud.

Telefonie en automatisering

Maar de ontwikkelingen blijven elkaar volgen en het digitale tijdperk kent nog vele uitdagingen. Te bedenken dat we ongeveer 30 jaar geleden bijna alleen maar gebruik maakten van analoge telefoontoestellen. Nu groeien zelfs spraak- en datacommunicatie steeds meer naar elkaar toe. Zo wordt telefonie steeds vaker aan de automatisering gekoppeld. Dit brengt weer een legio aan mogelijkheden die zeer interessant kunnen zijn voor veel organisaties. Voorbeelden hiervan zijn routing, wachtrijen, Outlook koppeling, berichten worden omgezet naar e-mail en antwoordapparaten krijgen een digitaal jasje. Zo kan inmiddels de SmartPhone ook worden ingezet als kantoortoestel bij het gebruik van een geavanceerde telefooncentrale.

Informatief Tags : .

Comments are closed.