Om uit te zoeken welke bedrijfstelefooncentrale het beste aansluit met betrekking tot uw werkomgeving hangt natuurlijk af van talloze factoren. Allereerst dient u het onderscheid te maken tussen analoog of digitaal en dan nog is er volop keuze. In deze aankoopgids kunnen wij duidelijkheid scheppen omtrent het juiste type telefooncentrale en welke leverancier het dichtst in de buurt komt van uw wensen, welke u heeft aangegeven in onze offerte. Door ons het meeste voorwerk te laten verrichten, bespaart u kostbare tijd en moeite en heeft u sneller uw bedrijfstelefooncentrale in huis.
Belangrijke factoren
- Budget:
Wanneer u over een bedrijfstelefooncentrale wilt beschikken, dient u natuurlijk eerst stil te staan bij het budget dat u er voor uit wil trekken. De kosten van een telefooncentrale hangen af van uw voorkeur; analoog, VoIP of ISDN. Voorts dient u stil te staan bij zaken als welk type, de mogelijkheden, het aantal telefoonlijnen dat u nodig heeft, de voordelen en eventuele nadelen van sommige telefooncentrales. - Leverancier:
Ook verschillen tussen leveranciers en op de hoogte zijn van alle aanbieders, zoals, Panasonic, Philips, KPN, Nextel, Siemens of Technos Telecom kan verhelderend werken. Uiteraard kunt u natuurlijk ook door middel van onze offerte binnen korte tijd veel wijzer worden. - Wensen:
Wat is voor u de beste telefooncentrale-oplossing? Wellicht volstaat uw huidige centrale of denkt u alleen aan vervanging waarbij de functies intact kunnen blijven in plaats van een nieuwe telefooncentrale? Omdat het in de meeste gevallen een duurzame investering betreft, dient u voor uzelf uit te zoeken of u contact wil houden met het traditionele netwerk, zoals analoog, ISDN of GSM. Belangrijk voordeel hierbij is dat u mobiel altijd bereikbaar bent via het interne nummer. - Aansluiting:
Wilt u met uw bedrijfstelefooncentrale op een internetverbinding aangesloten zijn, wordt het traditionele telefoonverkeer in het datacentrum aangesloten. Zo kunt u met uw VoIP toestel eenvoudig aangemeld worden op het toestel van de centrale op kantoor. Mobiel bellen is niet meer nodig en de beltarieven blijven gelijk, maar ook onderling telefoonverkeer binnen uw bedrijf wordt zo zelfs gratis, waar u zich ook bevindt!
Welke bedrijfstelefooncentrale?
U kunt uit zoveel verschillende soorten bedrijfstelefooncentrales kiezen dat u wellicht door de bomen het bos niet meer ziet. Wordt het analoog, digitaal of een combinatie daarvan in de vorm van een PBX of PBAX telefooncentrale? Wilt u een IP telefooncentrale zelf aanschaffen of wilt u liever gebruikmaken van een hosted IP systeem, zoals bij een Avaya en Cisco telefooncentrale. Met de vergelijking van verschillende leveranciers via de aanvraag van offertes wordt het u allemaal een stuk duidelijker!