Digitale telefooncentrale

De digitale telefooncentrale is niet meer weg te denken in de wereld van de telefonie. In alle vormen, maten en prijzen zijn deze te vinden. Met de nieuwste snufjes op technisch gebied en met luxe toevoegingen die bedrijfscommunicatie een stuk sterker maakt. De digitale telefooncentrale is al zo ingeburgerd dat we ons nauwelijks kunnen voorstellen dat een dergelijk dertig jaar geleden er alleen maar gesproken werd van analoge telefonie.

Analoog en digitaal

Vroeger bestonden er alleen analoge telefoons. Het nadeel van analoge techniek is dat het spraaksignaal onderweg van microfoon tot luidspreker steeds meer degradeert. De kwaliteit van het gesprek werd verminderd door bijkomende ruis en vervorming van het signaal. In de digitale techniek is dit niet het geval. Het digitale signaal vermindert niet in kwaliteit in de weg naar de luidspreker. Sinds de jaren tachtig is het analoge telefoonnetwerk gedigitaliseerd.

ADSL en ISDN

Bij het gebruik van een digitale telefooncentrale wordt geadviseerd om te beschikken over zowel een ADSL als een ISDN-lijn. De ADSL-lijn kan dan worden gebruikt om naar buiten te bellen en de ISDN-lijn voor de inkomende gesprekken op het vertrouwde nummer. Ook bij een ADSL-storing kan terug gevallen worden op de ISDN-lijn.

Wat heeft de digitale telefooncentrale zoal te bieden?

De digitale telefooncentrale heeft tegenwoordig een enorm scala aan diensten te bieden aan zijn gebruiker. De producenten van telefooncentrales bedenken en ontwikkelen de nieuwste technologische snufjes om zo de ideale telefooncentrale te kunnen aanbieden. Hierbij een greep uit de mogelijkheden die een digitale telefooncentrale kan bieden:

  • Voicemail geïntegreerd met e-mail
  • Specifieke welkomstboodschappen
  • Optie om keuzemenu’s in te stellen
  • Conferentiegesprekken
  • Videotelefonie
  • Het koppelen van filialen en thuiswerkers

Voor wie is een digitale telefooncentrale handig?

Eigenlijk geldt dat een digitale telefooncentrale voor iedereen handig is. Het is minder storingsgevoelig en er zijn veel meer mogelijkheden. Uiteraard de technische aspecten maar ook de voordelen. Denk hierbij aan de mogelijke kostenbesparingen en de verhoging van de efficiëntie en de bedrijfscommunicatie. Daarnaast is het een feit dat de digitale versie in de toekomst makkelijker te combineren en aan te vullen is met toekomstige innovaties en verbeteringen.

Welke telefooncentrale past bij ons bedrijf?

Deze vraag kan het beste gesteld worden aan een leverancier die gespecialiseerd is in telefonie. Zij kunnen geheel op maat bekijken wat in welke situatie nodig is en kunnen een voorstel maken die speciaal op uw bedrijf is afgesteld. Bedenk voor het aanvragen van offertes tevens aan welke functionaliteiten de digitale telefooncentrale voor uw bedrijf moet voldoen. Dit geeft een goed beeld van de wensen bij de aanschaf van een telefooncentrale.

Informatief.

Comments are closed.