Er zijn veel soorten centrales op de telefonie markt te vinden. Van een eenvoudige goedkope telefooncentrale tot uitgebreide grote telefooncentrales. Als een organisatie toe is aan een telefooncentrale door groei of gewoon omdat het een stuk gemakkelijker is wordt er snel een te grote uitgave gedaan in de aanschaf hiervan. Maar met een gedegen onderzoek en voorbereiding is het vaak ook mogelijk om een goedkope telefooncentrale aan te schaffen.
Wanneer is een goedkope telefooncentrale handig?
Hier zijn meerdere antwoorden mogelijk. Allereerst is het kleine organisaties aan te raden te starten met een goedkope telefooncentrale die aan de eerste basisbehoeften voldoet. In een later stadium kan er altijd nog een uitgebreidere centrale worden aangeschaft. Op deze manier kan men voorzichtig wennen aan de voordelen die een telefooncentrale met zich meebrengt. Ook kan er op deze manier beter in kaart gebracht worden wat nu werkelijk de wensen en behoeften zijn in de aanschaf van een telefooncentrale. Vaak komt men na een paar jaar gebruik er pas achter wat er nu nodig is binnen het bedrijf en wat bijvoorbeeld helemaal niet handig werkt. Daarnaast kan een goedkope telefooncentrale ook een geruststelling zijn als bijvoorbeeld de toekomst niet helemaal zeker is bij een bedrijf. Dan is het erg fijn als de betreffende kostenpost niet al te hoog is en kan er toch gebruik worden gemaakt van de voordelen.
Goedkoop duurkoop?
Deze gedachte komt snel op in de aanschaf van de goedkopere diensten en producten in de markt. Maar dit hoeft echt niet altijd zo te zijn. Soms is het juist heel slim om eerst een goedkope telefooncentrale aan te schaffen in plaats van direct een hele dure. De duurdere telefooncentrales zijn vaak uitgerust met veel functionaliteiten die niet allemaal nodig zijn binnen een bedrijf. Dus dat is dan automatisch al weggegooid geld. Start eerst met een goedkope telefooncentrale om op een later moment een goede investering te doen door het aanschaffen van een telefooncentrale die helemaal past binnen de organisatie. En er bestaan absoluut budgetvriendelijke telefooncentrales met goede functionaliteiten en een prima service van de leverancier.
Onderzoek en voorbereiding
Het is belangrijk om goed in kaart te brengen wat de wensen en behoeften zijn van het bedrijf. Op deze manier wordt er goed gekeken wat de reden is van de aanschaf van een goedkope telefooncentrale en welke functionaliteiten deze moet hebben. Antwoorden op onderstaande punten geven al een heel goed beeld van wat er wordt gevraagd van een telefooncentrale. Met deze punten kan de zoektocht met een gerust hart begonnen worden.
- Hoeveel toestellen telt de organisatie?
- Welke functionaliteiten moet de telefooncentrale bieden?
- Als er een datum bekend is, wanneer moet de centrale geïnstalleerd en werkzaam zijn
- Wat zijn voor u belangrijke factoren in de zoektocht naar een telefooncentrale?