Wilt u een telefooncentrale kopen? Dan zijn er verschillende leveranciers en oplossingen. U dient vooraf alvast te bepalen op welke manier u bereikbaar wilt zijn en welke wensen en eisen u hebt ten aanzien een nieuwe telefooncentrale. Er zijn een aantal stappen welke u kunt doorlopen alvorens u een telefooncentrale kopen gaat.
Een telefooncentrale kopen; stap 1
We starten met de bereikbaarheid.
- Een telefoonnummer. De meest gemakkelijke wijze van de bereikbaarheid van uw bedrijf is onder één telefoonnummer. Oproepen kunnen dan door een telefoniste worden beantwoord of doorverbonden worden met de betreffende medewerkers.
- Een telefooncentrale kopen en doorkiesnummers aanvragen. U kunt aan een gedeelte van de medewerkers of aan iedere medewerker een doorkiesnummer toekennen, zodat de externe beller direct bij de juiste persoon terecht komt. De medewerker is voor de beller dan rechtstreeks aankiesbaar.
- Bereikbaarheid afdelingen. Wanneer u te maken hebt met bijvoorbeeld een verkoopafdeling of een service afdeling kan er aan een doorkiesnummer ook een call center functionaliteit worden gehangen. De oproepen van klanten worden dan over de betreffende medewerkers van de afdeling verdeeld.
Een telefooncentrale kopen; stap 2
Het aantal telefoontoestellen en het type vormen de helft van uw investering wanneer u een telefooncentrale kopen gaat. Er zijn verschillende modellen beschikbaar zoals:
- Telefoontoestellen zonder display. Handig voor in vergaderzalen, de kantine of de gang.
- Eenvoudige telefoontoestellen voor iedere medewerker.
- Telefoontoestellen met een groter display en meerdere functietoetsen voor normaal gebruik.
- Telefoontoestellen voor intensief gebruik. Hierbij kunt u denken aan een telefooncentrale kopen die in de regel veel gebruikt gaat worden door telefonistes en secretaresses.
- Draadloze toestellen voor medewerkers die goed bereikbaar moeten zijn en meer dan de helft van de tijd niet op hun vaste werkplek doorbrengen.
Een telefooncentrale kopen; stap 3
Gaat u werken met een telefoniste die de mate van telefonische bereikbaarheid van uw bedrijf bepaalt? Behalve een telefooncentrale kopen, dient u dan tevens een telefonistenplek in te richten waar de betreffende medewerker(ster) alle gesprekken kan aannemen en doorverbinden. De telefooncentrale dient te beschikken over meerdere functies, zodat snel duidelijk is wie van uw medewerkers bezet of vrij zijn.
Een telefooncentrale kopen; stap 4
Voordat u een telefooncentrale kopen gaat, dient u tevens het aantal telefoonlijnen te bepalen. Dit zijn de netlijnen waarover de gesprekken binnenkomen en waarover wordt gebeld met de buitenwereld. Deze telefoonlijnen dragen de titel ISDN. Het getal dat achter deze benaming staat, duidt het aantal beschikbare uitgaande en inkomende lijnen aan. Daarnaast kunt u kiezen voor de nieuwste technieken zoals Voice-over-IP netlijnen. Er wordt dan gebeld over de bestaande data- en/of internetverbindingen. Voordelig en altijd bereikbaar! Een telefooncentrale kopen of gebruik maken van een IP telefooncentrale, aan u de keuze!
Een telefooncentrale kopen; stap 5
Tot slot kunt u het beste eerst offertes aanvragen bij gecertificeerde leveranciers voordat u een telefooncentrale kopen gaat. U kunt dit snel, eenvoudig, vrijblijvend en gratis via deze site doen!